POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

Zgodnie z rozp. MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, uczniowie gimnazjum zostali objęci pomocą psychologiczno – pedagogiczną.  Pomocą zostali objęci głównie uczniowie niepełnosprawni, niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem społecznym, ze szczególnymi uzdolnieniami, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z przewlekłą chorobą, znajdujący się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej bądź z niepowodzeniami edukacyjnymi.

Formami pomocy  dla uczniów  w szkole są:

  • zajęcia rozwijające uzdolnienia, organizowane dla uczniów szczególnie uzdolnionych, które prowadzimy przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy;
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, dla uczniów mających trudności w nauce w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego;
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
  • zajęcia logopedyczne dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę;
  • zajęcia socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne.

Zakres, forma i czas udzielanej pomocy określane są przez zespół złożony z nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem. Uwzględnia on indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia oraz jego  możliwości psychofizyczne, a w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej,  także zalecenia zawarte w orzeczeniu lub opinii.

Design Downloaded from free wordpress themes | free website templates | Free Web Icons.