BIOFEEDBACK
Rok szkolny 2016/2017
Terapeuci EEG – Biofeedback - mgr Ilona Sobel, mgr Beata Wojtal
Zgłoszenia dziecka do treningu dokonuje rodzic/opiekun dziecka. Wymagane jest zaświadczenie o braku przeciwwskazań lub wskazanie lekarza neurologa. Ustalenie terminu treningów odbywa się po przeprowadzeniu przez terapeutę wywiadu z rodzicem/opiekunem dziecka.
Metoda EEG-Biofeedback (BFB) została wprowadzona w Polsce jako forma treningu uwagi i kontroli emocji. Umożliwia ona prowadzenie treningu poprawiającego efektywność pracy mózgu ucznia i kontrolę nad procesami fizjologicznymi zachodzącymi w organizmie, pomaga lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach, poprawia zdolność uczenia się i zapamiętywania nowego materiału. BFB jest metodą terapeutyczną wykorzystującą najnowsze odkrycia z zakresu medycyny oraz techniki komputerowej. Jej zastosowanie jest bezbolesne i całkowicie bezpieczne. Terapia przebiega w formie treningowej, według zaleceń indywidualnie opracowanych w oparciu o analizę wyników badań diagnostycznych. Nasi terapeuci korzystają ze specjalistycznego sprzętu firmy Thought Technology, posiadającego certyfikat jakości ISO 13485:2003 oraz certyfikat medyczny CE. Treningi poprawiają koncentrację uwagi, szybkość myślenia, kreatywność, pamięć, polepszają nastrój, samoocenę i sen, równocześnie ucząc relaksu. Metoda jest bezpieczna, przyjemna i nie ma żadnych ubocznych działań, pod warunkiem, że jest prowadzona przez wykwalifikowanych terapeutów. Każdy trening jest monitorowany przez komputer. Treningi metodą EEG – Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na poprawę efektów uczenia się i funkcjonowania społecznego osób w różnym wieku. Dobrze sprawdzają się jako jedna z metod wspierania dzieci z dysfunkcjami i wpływają na poprawę ich możliwości związanych z realizacją obowiązków szkolnych. Treningi w połączeniu z klasycznymi metodami psychologiczno-pedagogicznymi przynoszą doskonałe efekty na drodze rozwoju funkcji umysłowych oraz społecznych uczniów. BFB jest skuteczną metodą pracy z uczniem wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej m.in. z powodu:
- dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii
- zespołu zaburzeń uwagi i koncentracji, nadpobudliwości (ADD, ADHD)
- zaburzeń pamięci; zaburzeń snu
- trudności z rozumieniem czytanego tekstu
- małej wytrzymałości poznawczej
- braku motywacji do nauki
- niepełnosprawności (związanej z np. zaburzeniami funkcji analizatorów zmysłowych, komunikowania się, funkcjonowania społecznego, obniżonej sprawności intelektualnej).